29th Sie

„Jakoś to będzie”, czyli firma bez strategii

Strategia rozwoju biznesu jest potrzebna nie tylko nowym firmom. Jest potrzebna każdemu, kto chce rozwinąć swoją działalność. Otwarcie firmy zazwyczaj jest związane z pomysłem właściciela, który bardzo mocno wierzy w powodzenia własnego biznesu, dlatego po krótkim researchu decyduje się na założenie firmy.

To, co nazywamy researchem, to najcześciej przejrzenie kilku informacji w Google oraz na Facebooku. Obserwując jak inni z powodzeniem sprzedają na Instagramie i FB, zakładamy, że bez większego wysiłku dokonamy tego samego. Wierzymy w możliwość uzyskania pierwszej trójki w Google i wielkiego sukcesu naszego przedsięwzięcia. Oczywiście – do odważnych świat należy, a pracowitość i konsekwencja w działaniu mogą nas doprowadzić do sukcesu, jednak… Trzeba wiedzieć więcej.

Patrz szeroko

Świat online to nie jest jedyne źródło pozyskiwania klientów. Sposób, w jaki nasi klienci mają nas widzieć i jak ma wyglądać komunikacja z nimi, to, czy wszystkie nasze kanały wyglądają spójnie, decyzja o tym gdzie prezentować się offline, ile i jakie strumienie przychodów będzie miała nasza firma, kto jest w naszej grupie docelowej, jak zbudować persony, jaką wybrać agencję do obsługi online, czy warto za to płacić, czy samodzielnie poprowadzimy efektywnie social media… Znasz odpowiedzi na te wszystkie pytania? Jest ich znacznie więcej! Odpowiedzi natomiast powinny być przemyślane i sprawdzone. Być może okaże się, że zaplanowałeś działalność online, a Twoja grupa docelowa większość życia spędza offline? Dlatego właśnie warto mieć strategię.

Nie ograniczaj się

Wyruszając na wycieczkę wiesz, że potrzebujesz nawigacji lub mapy. Chcąc się odchudzić, kupujesz plan treningu oraz plan dietetyczny. Kiedy jesteś chory, lekarz układa dla Ciebie plan leczenia, planujesz budżet na wakacje, na rok, na kampanię marketingową. Firmę natomiast często prowadzimy na zasadzie jakoś to będzie. Niestety wielokrotnie kończy się to tak, że jeżeli masz określony tylko jeden strumień przychodów dla Twojej firmy, a wydarzy się coś, co odetnie to źródełko, to po prostu zamkniesz firmę.

Nie zasypiaj

Wśród współpracujących ze mną klientów mam niestety wielu takich, którzy wciąż działają w oparciu tylko o jedno źródło. Pamiętaj, że tak, jak w naturze, może ono wyschnąć. Budowane przeze mnie strategie są swoistą mapą, instrukcją do prowadzenia działań. Oparte są na Twoich wartościach i celach, ale uwzględniają też istotne zmiany, które mogą nastąpić w Twojej branży oraz opisują działania, które możesz podjąć, aby funkcjonować sprawniej.

Dzięki stałej współpracy ze specjalistami ekonomistami, agencjami marketingowymi, prawnikami – możesz otrzymać kompletny zestaw umów, planów oraz instrukcji, które poprowadzą Cię poprzez meandry świata biznesu.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat budowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa, serdecznie zapraszam do wysłania zapytania w zakładce Kontakt!